Joskus kolme vuotta takaperin olen ostannut heinäseipäitä, tehdäkseni sisustus tikkaat, joillaisia ihailen monissa blogeissa. Sorruin ostamaan halpoja 1,5€/ 2kpl vänttyröitä... siis sen hintasia mitä edes raaskin. Osan olen valmiiksi sahannutkin jo silloin mutta naulojen poisto tuotti ongelmia ja koko homma jäi odottamaan. Eilen sitten innostuin jatkamaan

SL702520-normal.jpg

Kovalla työllä sain naulat poistettua ja sitten iski uusi ongelma en saannut millään hakattua nauloja tiukasi kuivuneen puun läpi ja oli pikkusta vaille että koko projekti ei jäännyt edelleen odottamaan. Tajusin kuitenkin että joskos ottasin avuksi porakoneen ja poraan reijät vaaka piennoihin. Syntyi maailman rumimmat sisustus- /heinäseivästikkaat

SL702525-normal.jpg

Eikä asiaa juurikaan edes valkoinen maali pelastanut (jokainen sisustajahan tietää valkoisen maalin tehon). No kelpaavat minulle kyllä ja (ylpeänä) voin sanoa että itse tehty

SL702527-normal.jpg

Myöskin kolmisen vuotta työn alle odottaneet on ikkunan pokat, joita ostin 5€/ kpl, 10kpl. Tai itse asiassa viime syksynä kaksi jo tuunasin ja myin joten omani näistä olen jo saannut. Mutta omaan käyttöön päätin tuunata nyt pari. Toisesta puuttui jo ruutu valmiiksi, toisesta yhden ruudun poistin

SL702510-normal.jpg

Sopivan kokoiseksi sahattuja faneerin paloja

SL702513-normal.jpg

Ja maalaus Deco liitutaulumaalilla, joka muuten on erittäin riittoisa olen kymmenisen tämän kokoista n. 40cm x 40cm liitutaulua yhdellä purkillisella maalannut.

SL702517-normal.jpg

Pokalle pesu ja kevyt maalaus. Liitutaulun kiinnitys tyhjään ruutuun. Siirrän pokan takaa eteen yhteiskuvassa pienemmässä pokassa näkyvät kulmaraudat, kunhan saan jostain lainaksi ruuvimeisselin.

SL702533-normal.jpg

Toinen poka on mallia vaaka...ainakin nykyään, johon lisäksi kiinnitin tarratekstin

SL702535-normal.jpg

Tekstejä olen saannut ompelupalkaksi :)

 

SL702537-normal.jpg

Viikonloppu meni hurahti hukkaan. Mutta illalla on aika arvonnan :)